Terreng

Terreng

torsdag 30. april 2015

Vi har fått såååå mye gøy i posten!

Det aller kuleste er våre bivy bags! Ja, det er nesten som en hybrid mellom telt og soveposetrekk. Den er laget for en person, og har en liten loop over hodet, slik at man får litt teltfølelse, selv om den er liten. For Anne og meg var det GOD plass inni der. Ja, i hvertfall for meg, som er nærmest som en pygmè å regne. Anne er jo ganske lang og normal :).

Bivy bagene våre heter Bibbi og Einar. De er grønne, begge to (kommer også i orange), fordi vi gjerne ville ha muligheten til å gjemme oss bort i skogen. Det er et innsektsnett man kan trekke for, hvis man ønsker å ha baggen åpen. Får litt klaus av å lukke den helt igjen, selv om det er plastvindu foran, og en lufteåpning med myggnetting bak. Kjøpt fra Gear Out.

Man bruker barduner og teltplugger for å sette den opp, men svært få i forhold til et telt. Det fulgte med fem teltplugger, men det er flere festepunker dersom man ønsker å fluffe den opp litt!

Og loopen består av noe som linker på teltstenger, men de bare SMATT sammen i en bue! Kjempegøy! Hahaha :D

I tillegg har jeg fått min superultrahypermegagigaterralette sovepose. Den er selvsagt iskald å sove i, så jeg har syldd meg en liner i fleece, som jeg kan ha på innsiden. I tilleg har undertøyet mitt fra Kari Traa sin kolleksjon, kommet i posten. Det blir altså merinoullundertøy, ullsokker, lue, noe i halsen, fleeceliner, tynn sovepose og bivvy bag. Dette skal straks prøves ut! Så får vi se hvor kaldt det blir!
Kjøpt på Ebay fra Kina.

Det begynner å bli fryktelig mye i pakkehaugen vår nå! Nesten så vi må begynne å ta ting vekk igjen. Enda så kjempenøye vi har vært på vekt og størrelse... Må sikkert pakke om temmelig mange ganger...




Komprimert. Ikke sånn fint som det ser ut på reklamebildene, men sånn det faktisk blir når du stapper den så hardt du kan. 

Ukomprimert. Ikke veldig stor, denna. 
Soveposen kan tas ut og bli et teppe... Wohoo

Bivy baggene har kommet!OMG!

 


Så vanvittig sexy i det nye ullundertøyet, gitt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar