Terreng

Terreng

søndag 24. april 2016

Hingstefest på Stav





Jeg glemte igjen speilreflekskameraet, så det ble dessverre bare dårlige mobilbilder :(


Ja for første gang noensinne skulle jeg dra på Stav på hingsteutstilling. Har aldri vært der, så dette var stort!
Jeg skulle egentlig sove i bilen, men det syntes ikke min kjære var bra nok, så han bestilte hotellrom på Quality Hotel Øyer. Jeg syntes det var litt unødvendig og litt for fancy, men jeg er veldig glad han tok styringa der, for det var grisekaldt! Hadde kledd på meg masse klær og hadde tjukk vinterjakke, men det var så sur og kald trekk. Misunte virkelig ikke de som skulle sove i telt eller i bilen sin..

En stk sliten Anne med feber har inntatt kose t-skjorta og har krabba under dyna på hotellet med en kopp te og sjokolade :)


Kjøreprøve
Jeg fikk ikke med meg kjøreprøvene, men fikk tatt bilde av to ekvipasjer ;)
Den første hesten jeg fikk se var Søndre Birk med eier og kusk Sara Kinge Bergeland.

Han er virkelig en flott gutt!


Er flink og blir stående den tiden han skal :)




Den andre ekvipasjen var Møllerknekten og kusk Terje Vollaug. (Terje er han som har jobbet med og skal kjøre inn unghesten min Nordmann) 


Fin gutt!

Han her syntes det var litt vanskeligere å stå stille, men klarte det til slutt :) 



Eksteriørbedømmelse av 3års hingstene


Førstepar ut var Jan-Tage Rustad Engh og hans sorte perle Vivelstad Svarten. Jeg har hilst på hesten før, og han er utrolig flott!
Denne ble nr.1 i kvalitet, ble spiss og kåret. Vi gratulerer til eier Jan-Tage Rustad Engh


Vivelstad Svarten






Åkreprins
Ikke kåret
Åkreprins




Neste ut var Rudsars Borgar


Rudsars Borgar




Rudsars Borgar




Så var det Skjævestads Solan sin tur. Han er en nett liten hingst, og han er til salgs :)
Ikke kåret.


Stor mann eller liten hingst? :P 
Solan ble målt til 148cm tror jeg, så han er ikke så liten som han ser ut til :)


Fine hesten




Garmos Junar

Denne flottingen ble kåret, og det blir spennende å se om han får noen damer :D



Han har kosa seg i barnehage og har fått litt rufsete man ;) 



Så var det de tidligere ukårede 4 og 5åringene


Først ut var Eldølen på 5år
Han ble kåret, og vi gratulerer eieren :)
Utrolig flott hingst!


Søndre Birk
Han ble dessverre diskvalifisert pga funn av draktbruskforbeining :(


Kjekk type!





Møllerknekten. 
En veldig flott hingst, men dessverre ble også han diskvalifisert pga draktbruskforbeining :(

Møllerknekten




Lundes Storm
Han ble kåret! Hurra! :D 
Og makan til blid og hyggelig utstiller! Det liker  vi :)

Lundes Storm




Fossegrimen
Ble dessverre ikke kåret. Synd da han er en veldig trivelig og vakker hingst.
Fossegrimen




Så var det Zak sin tur.Han ble ikke kåret da dommerne syntes han var utypisk. Han har dog helt RÅ bevegelser og hadde dagens beste kjøreprøve blant dølahestene :) 
Trivelig type!
Zak

Denne hesten har helt RÅ bevegelser! Det var applaus og måping på fredag under løsmønstringa.
Selve hesten er kompakt og litt firkanta, men fy fader for noen beinløft han har. Må bare oppleves! :D 




Dette er Urban, en nordsvensk brukshest. Han ble dessverre ikke kåret.

Urban






Tidligere kårede hingster


Elstad Jokern. Ble trukket

Elstad Jokern
Utrolig flott denne hesten!



Elstad Blesen
Ble kåret og ble dagens hest! Gratulerer til eier og oppdretter Stein Bentstuen :D
1.premie og nr.1 i kvalitet.
Elstad Blesen



Espeset Blåen
Premiegrad 3.
En utrolig flott hest!
Espeset Blåen



Haugstadstjernen
2.premie
Haugstadstjernen



Nordby Tromf
2.premie og 3 i kvalitet

Nordby Tromf




Spjotums Rusken
2.premie
Spjotums Rusken



Svantesvold Sølve
2.premie og 1 i kvalitet
Svantesvold Sølve



Åpen klasse

Ullins Stjerneblesen







Det er noen dølahingster jeg dessverre mangler, men jeg vet det ligger mange fine bilder av de på siden Dølahesten på facebook. Anbefaler alle å gå inn dit og ta en titt! :)

Her er link til resultatlisten:
http://www.nhest.no/NHS/Utstilling2016/Hingster/Stav/Stav_hingster_2016.pdf

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar